poniedziałek, 29 lipca 2013

Stosik lipcowy {2013]

Nie tylko mnie przeraziły rozmiary poprzedniego stosu, więc moje książkowe nabytki na półmetku wakacji prezentują się dużo skromniej, co nie znaczy mniej atrakcyjnie:


Od góry:

"Portret nieznanej damy" Vanora Bennett - okazyjny zakup na allegro, nie mogłam się powstrzymać!


"Odmieniec" Philippa Gregory - równie okazyjny zakup na wyprzedaży u Magdy :)

"Oberża na pustkowiu" Daphne du Maurier - wymiana na lc

"Coraz mniej olśnień" Ałbena Grabowska-Grzyb - recenzencka od Autorki

"Wstręt do tulipanów" Richard Lourie - recenzencka od portalu Oblicza Kultury

"Księga tęsknoty" Leonard Cohen - recenzencka od tłumacza, Daniela Wyszogrodzkiego

"Grzechy rodu Borgiów" Sarah Bower - recenzencka od Książnicy

"Krótka historia Stephena Hawkinga" Kitty Ferguson - recenzencka od portalu Oblicza Kultury, jestem w trakcie lektury, rewelacja!

W stosiku brakuje dwóch pozycji, które aktualnie są w rozjazdach:

"Tysiąc i jedna noc z Szeherezadą"  - recenzencka od wydawnictwa Kos

"Odzyskane życie" Colombe Schneck - recenzencka od portalu Oblicza Kultury

Czy któraś z książek przyprawia Was o szybsze bicie serca?

44 komentarze:

  1. "Księga tęsknoty" przyprawiła mnie o szybsze bicie serca :D ciekawi mnie Twoja opinia dot. "Odmieńca" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta - Cohen jest następny w kolejce, już nie mogę się doczekać lektury. Jego twórczość poznałam w liceum i byłam nią oczarowana, ciekawa jestem swoich wrażeń po najnowszym tomiku wierszy:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Ciekawa jestem co napiszesz o Odmieńcu. Portret nieznanej damy jest świetny, bardzo mi się podobał! Grzechy rodu Borgiów leżą od jakiegoś czasu, może się w końcu zbiorę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda - nie masz pojęcia, jak bardzo ja jestem ciekawa swoich wrażeń! Myślę, że to kwestia nastawienia, w końcu to powieść dla młodzieży, chociaż trudno chyba oczekiwać mniej od Gregory:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Jest czego zazdrościć - przede wszystkim kolejnej Gregory, Wstrętu do tulipanów i Grzechów rodu Borgiów, chociaż o tej ostatniej jeszcze nie słyszałam :) Życzę udanej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. m_giffin - Gregory ma u mnie honorową półkę, na której w zastraszającym tempie zaczyna brakować miejsca... :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Jeszcze raz ja: tak spodobał mi się ten stosik, że przygotowałam dla Ciebie przykład nagłówka z nim w roli głównej:

      http://3.bp.blogspot.com/-2WC1wEpTy2A/UfeUCHxNj7I/AAAAAAAAJUM/QlBf8ULXemY/s1600/magnolie.PNG

      Oczywiście to tylko taka propozycja :))

      Usuń
  4. "Grzechy rodu Borgiów" mnie intrygują. "Coraz mniej olśnień" mam na półce. Chciałabym też przeczytać "Odzyskane życie". Cały czas zastanawiam się, czy wypożyczać "Odmieńca", po tych skrajnie różnych recenzjach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula - wypożyczyć zawsze można, nie ryzykujesz własnymi pieniędzmi, jak przy zakupie:) Na twoim miejscu bym wypożyczyła, właśnie ze względu na te skraje opinie - fajnie jest wyrobić sobie zdanie samemu:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. A ja też będę mieć "Odmieńca" :D Natomiast teraz jestem tuż po lekturze "Córki Twórcy Królów". Nie muszę Ci pewnie mówić, że już niedługo "Uwięziona królowa" wyjdzie z Publikatu. Ależ ta pani Philippa nas rozpieszcza, prawda? ;-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraina Czytania - zgadzam się, Philippa bardzo musi lubić swoich fanów, jeśli o mnie chodzi, to mogłaby wydawać te swoje perełki co miesiąc :D
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Ojacie, ależ rewelacyjne stosy! "Odmieńca" czytałam. Reszty książek nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Grzechy rodu Borgiów zalegają w mojej biblioteczce od zeszłego roku...

    OdpowiedzUsuń
  8. "Wstręt do tulipanów" chętnie bym Ci podebrała. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wcale nie taki skromny ten stosik :) Będzie co czytać :)
    Żadnej książki nie znam, ewentualnie "Odmieńca", ale to tylko z recenzji innych :)
    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłośniczka Książek - dziękuję, na pewno taka będzie!
      Ostatnio postanowiłam nadrobić nieco zaległości w czytaniu pozycji z mojej biblioteczki:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy stosik. Jestem ciekawa "Odmieńca". Czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Grzechy rodu Borgiów wyglądają baaardzo smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja chętnie przeczytam recenzję na temat Grzechów rodziny Borgiów. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ,,Wstręt do tulipanów" bym Ci czym prędzej podkradła i już nie oddała ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Portret nieznanej damy brzmi fajnie :) Grzechy rodu Borgiów również, choć po Rodzinie Borgiów Maria Puzo, mogłyby nie wytrzymać konkurencji :) Za to do pani Gregory próbuję przekonać się już od dłuższego czasu i jakoś mi nie idzie :)
    Miłej lektury życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bacha - no właśnie, ciekawi mnie strasznie, jak "Grzechy..." wypadną w konfrontacji z powieścią Puzo, rewelacyjną zresztą:) Mam nadzieję, że się nie rozczaruję:)
      Jesteś jedyną znaną mi osobą, która nie dała się uwieść prozie Gregory!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Największy apetyt wzbudzają: "Odmieniec", "Grzechy rodu Borgiów" i "Oberża na pustkowiu". :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Odmieniec" bez zastanowienia! Ale każda książka w stosiku wygląda interesująco:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też uważam, że wcale nie jest aż tak skromnie:) Całkiem ciekawy stosik. Żadnej z tych pozycji jeszcze nie czytałam, więc jestem ciekawa Twojej opinii. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  18. "Wstręt do tulipanów" i "Odmieniec" to powieści, które muszę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej interesuje mnie książka Philippy Gregory :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja chętnie poczytałabym "Grzechy rodu Borgiów" - bardzo lubię historię Aleksandra VI i jego rodziny, a w serialu o nich jestem zakochana, więc pewnie i papierowa wersja tejże historii bardzo by mi przypadła do gustu. Pozdrawiam i życzę udanej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwojra - a ja właśnie celowo nie oglądam serialu, całkowicie satysfakcjonuje mnie książkowa wersja losów Borgiów:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  21. Grzechy rodu Borgiów już od jakiegoś czasu leżą u mnie na półce. Boję się zabrać za tę cegłę i dojść do wniosku że mi się nie podoba. Dlatego z chęcią poczekam na Twoją recenzję ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje książki - rozmiary tej cegły mi niestrasznie, jestem zaprawiona dzięki powieściom Gregory, u niej każda jedna tak wygląda, a czyta się szybko:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Bardzo mnie to cieszy, czekam na recenzję :-)

      Usuń
  22. Stosik wprost wspaniały! Ja chętnie zapoznałabym się ze "Wstrętem do tulipanów". ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cohen i Grzechy rodu Borgiów wywołały u mnie arytmię ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Scarlett - aj, i na to liczę! Byle tylko upały zelżały :D
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  24. Borgiowie kiedyś już leżeli mi pod ręką, ale nie miałam na nich czasu, bo tomiszcze jest wielgaśne. Ale co się odwlecze,to nie uciecze:) "Portret nieznanej damy" jest fantastyczny, to jedna z tych książek, których lekturę wspominam z tęsknotą i czułością - zazdroszczę, że masz ją jeszcze przed sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, a jak myślisz, czyja to wina, że skusiłam się wreszcie na "Portret nieznanej damy"? To wszystko dzięki tobie i twojej entuzjastycznej recenzji!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  25. Ogromnie jestem ciekawa "Księgi tęsknoty". Poza tym chciałabym przeczytać "Wstręt..." i "Coraz mniej...".

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo interesujący stosik!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ różnorodność :-) Nie wiedziałabym od czego zacząć, bo same smakowite kąski. Pozdrowienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam "Grzechy rodu Borgiów" i mi się bardzo podobały, ale ja ogólnie kocham Borgiów więc cóż :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Prawie wszystkie książki ze stosu wywołują szybsze bicie serca, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. "Grzechy rodu Borgiów" to bym Ci podkradła :) A "Szeherezada" czeka ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak zwykle u Ciebie bardzo ciekawie :) Wszystkie bym przeczytała, ale jedna z nic zniechęca objętością choć nie tytułem ;)
    Pozdrawiam serdecznie
    Ps. Zachęcam do mojego konkursu

    OdpowiedzUsuń

Spam, reklamy, wulgaryzmy i wypowiedzi niezwiązane z tematem będą natychmiast usuwane.